laatst gewijzigd op: 08/08/2020

Tui weigert terugbetaling en wil enkel voucher geven

Mijn pakketreis werd geannuleerd door TUI.

Ik verkreeg per direct een mail dat ze een voucher gingen versturen.

Ikzelf reageerde dat ik opteer voor een terugbetaling cfr de Europese aanbeveling en wetgeving.

Vandaag verkreeg ik deze mail terug:

Bedankt voor je mail.

Zoals u zelf aangeeft gaat het om aanbevelingen van de Europese Commissie.

Voorlopig is nog steeds het Belgische recht van toepassing.

Deze kan je nalezen via volgende link.

https://economie.fgov.be/nl/themas/ondernemingen/coronavirus/informatie-voor-reizigers/nog-niet-vertrokken/coronavirus-annulatie-door-de

De Corona voucher die TUI nu voor jullie voorziet is 1 jaar geldig om te reserveren en 18 maanden om te vertrekken.

Indien jullie na 1 jaar de voucher niet hebben kunnen gebruiken dan kunnen jullie een terugbetaling vragen voor de waarde van de voucher.

Deze voucher is ook gedekt door het garantiefonds waardoor jullie zeker zijn van jullie geld zelfs al zou TUI België failliet gaan.

Indien jullie hier niet akkoord mee gaan kunnen wij voor jullie een klachtenprocedure opstellen.

Deze wordt dan door de dienst Quality in Oostende behandeld.

Bedankt voor jullie begrip en indien jullie verdere vragen hebben aarzel dan niet om ons te contacteren.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

3 reacties

sorteer op :
U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
16/07/2020

hoe erg het ook is voor de gedupeerden, ik ken de prijzen van vliegreizen niet en ik weet ook niet wat het kost om met een vliegtuig in de lucht te krijgen maar, voor 25 euro naar zuid Europa vliegen lijkt mij een beetje van het goede teveel daar kan men volgens mij niet aan uit en dan is dit het logische gevolg. Een vliegmaatschappij moet winst maken, bodemprijzen aanbieden om toch maar klanten te lokken lijkt mij op termijn geen goede strategie, maar ik zal wel mis zijn.
Een gevolg van deze strategie is dan ook nog eens besparen op, juist ja, personeel.

U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
08/08/2020
, Gereageerd:

Hallo Albert,

er zouden niet minder mensen vliegen als de tickets (zoals nu) rond de 150 euro zouden zijn voor een Middellandse zee-bestemming. 25 euro is echt wel een uitzondering.
Waarom er toch soms vluchten aangeboden worden aan die lage prijzen?
Neem nu een Vrijdag, een dag dat er veel zakenmensen en Europarlementariërs terug naar huis vliegen voor een weekend. De heenvlucht naar Madrid kost dan 1000+ euro.
Maandagmorgen moet dat vliegtuig opnieuw in Madrid staan, om die "lui" terug naar Brussel te brengen. Dus is er een vlucht Brussel-Madrid die bijna leeg zou vliegen.
Op zo momenten worden er tickets aangeboden voor 25-50 euro pp, elke euro is er eentje die niet verloren gaat. Het vliegtuig moet toch naar daar, leeg, of vol met 25 euro per zit =
5.000 euro. Geen winst op zich, maar wel 5.000 euro meer dan een leeg vliegtuig.

U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
15/05/2020

Ik heb hetzelfde voor,geboekt bij TUI nederland,eerst zelf geannuleerd,30% laten vallen van de reissom,voor mij geen probleem,dag erna kreeg ik te horen dat ik enkel een voucher krijg ter waarde van de gehele reissom,tot op heden nog niks gehad,wacht al 2 maanden nu,mails worden enkel beantwoord met "we zijn er mee bezig ,geduld hebben"Mijn geduld is nu wel op.Ze zullen wel zolang wachten totdat ze de boeken neer leggen en dan hebben ze weer een pak klanten niet betaald,ronduit schandalig!