laatst gewijzigd op: 03/06/2020

Fitnesszaal : op zoek naar getuigen

Voor een komend artikel in ons magazine Budget & Recht, zijn we op zoek naar getuigenissen over problemen met je abonnement in een fitness zaal : onduidelijke of onbestaande condities, onmogelijk om je abonnement op pauze te zetten wegens ziekte, na een aantrekkelijke aanbieding zeer hoge prijs gevraagd, moelijk om je abonnement stop te zetten, wijzigingen in de uurrroosters (tijdsopeningen, verplaatsing van lessen, ...)

 

Heb je al zoiets meegemaakt? Je verhaal interesseert ons!

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

reacties

User name
05/10/2019
JAN DE SMET

Ben reeds vier jaar lid van fitness aan de tragel in Aalst , en heb nog geen negatieve ervaringen. De uitbater van deze site neemt steeds de goede beslissingen zo is mijn abbonement aangepast aan de concurrentie en betaal ik nu een heel pak minder. Voel me hier goed en er valt steeds te praten bij veranderingen wat ik zeer aprecieer ook zijn er de kleine attentie's er wordt geluisterd naar de klanten .
Ik vindt dat ook positieve ervaringen mogen worden gemeld.

User name
07/05/2020
JAN DE SMET , Gereageerd:

Beste waar ik eerst tevreden was over mijn fitness TRAGEL FIT in AALST ben ik vandaag erg teleurgesteld dit omdat mijn abonnementsgeld in corona tijden nog steeds wordt afgeschreven van de rekening . Daar waar alle andere clubs reeds alles hebben opgeschort ja zelfs Basic fit

User name Moderator
12/05/2020
An | Moderator , Gereageerd:

Volgens Test Aankoop zouden klanten met een fitnessabonnement op basis van overmacht hun contract moeten kunnen schorsen. We baseren ons hiervoor op de algemene toetsing van het consumentenrecht dat bepaalt dat er geen onevenwicht mag zijn van rechten en plichten. Er is dus genoeg om te argumenteren dat een consument zijn fitnesscontract moet kunnen schorsen gezien de Corona-crisis al zal de discussie met de dienstverlener er dan altijd zijn !
Daarom raden we je aan om met je dienstverlener contact op te nemen en te bespreken wat de mogelijkheden zijn, per slot van rekening weten we niet hoelang deze situatie nog kan aanslepen (zelfs al is er nu sprake van een gefaseerde uitstap uit de lockdown). Misschien kan je bekomen dat je na het opheffen van de maatregelen het recht hebt om langer dan de vooropgestelde datum gebruik te maken van de diensten? En als er maandelijks een domiciliëring verbonden is aan de dienst kan je onderhandelen dat die wordt opgeschort?
De meeste algemene voorwaarden reppen jammer genoeg met geen woord over deze situatie. Maar we stellen vast dat verschillende dienstverleners het goede voorbeeld geven. Ze verwittigen hun klanten dat de domiciliëring tijdelijk vervalt, dat hun abonnement wordt opgeschort of dat ze recht hebben op een terugbetaling. Best is dat je bij hen probeert om inschikkelijkheid te tonen !

User name
03/06/2020
Thomas Vanheusden , Gereageerd:

Ik heb ook een fitness abonnement afgesloten een tweetal weken voor de lockdown. Zoals bij de meeste fitnesscentra is dat een abonnement voor een jaar. Ben maar een 2 of 3 keer naar de fitness kunnen gaan. Ondertussen zijn we al een aantal weken verder en ben ik maar aan het betalen voor niks. Ze zijn ondertussen gestart met een open air fitness waar je je dan moet inschrijven en van die toestanden maar ik weet niet zomaar altijd op voorhand wanneer ik kan gaan. Het fijne aan dit center was dat het 24 op 24 open was. In hun voorwaarden staat nergens wat de mogelijkheden zijn wanneer zij zelf niet aan hun voorwaarden kunnen voldoen. Maar als ik het goed begrijp is er toch een mogelijkheid om dit abonnement op te zeggen?

User name
02/06/2020
JOHAN VAN DEN BERGH , Gereageerd:

Ik denk dat zij waarschijnlijk zullen inroepen dat het een geval van heirkracht is. Maar anderzijds hebben zij contractueel wel de verplichting van jou gebruik te laten maken van hun fitnesszaal. Er zijn meerdere uitbaters die van de coronasituatie misbruik maken (sommigen heel bewust , ik vraag mij af waarom alles nu zo ineens in prijs verhoogt! Mijn verstand (dat heel groot is > IQ van 115) begrijpt dat niet !!

User name
15/11/2019
L. DECOCK

Meer dan 40 jaar ononderbroken lid van FITNESS CENTER EEKLO. Nu buiten gesmeten voor zie oa klachtenbox 30.9.19 via link www.test-aankoop.be/.../uw-klacht (weigering gedurende 9 maand tot invullen attest sportvoordeel en verstrekken lidkaart + vele verwijten + .... Maar geen ernstige redenen!).
Je hebt er GEEN contract, je betaalt een periode en als je niet meer komt is dit voor hen pure winst en wordt dit niet opgeschort (ook NIET met medisch attest na bv operatie), als ze je buitensteken (ja, ik was er niet de enige in al die jaren zonder ernstige reden maar uit zijn frustratie) kan je het saldo op je buik schrijven.
Als klant heb je hier toch ook rechten!
Graag actie Test-Aankoop tegen zulke wanpraktijken.

User name
02/06/2020
JOHAN VAN DEN BERGH , Gereageerd:

Hey, een domiciliëring kun je zelf toch regelen in de bank! Ik heb voor 3 weken mijn domiciliëring van een krant stop gezet. Als je dit doet moet je wel rekening houden met het feit dat je een contract hebt bij hen via domiciliëring te betalen door je bank. Waarom zeg ik dit: je betaald voorlopig niet maar je kan wel gaan onderhandelen, eventueel met de hulp van testaankoop Als hetgeen ik hier schrijf niet klopt dan mag je mij dat gerust via deze weg laten weten!