laatst gewijzigd op: 21/06/2018

Klacht tegen De Post

Ik zou ergens officieel klacht willen neerleggen tegen De Post, omdat de brievenbestelling bij ons nu al maandenlang gebrekkig is (ik ontvang post voor ongeveer heel de buurt, en heel de buurt ontvangt mijn post - het is hier 's avonds na werktijd precies een ruilbeurs). Ik heb al herhaalde malen de klantendienst verwittigd, maar buiten een beleefdheidsbriefje komt daar geen reactie. Ik wil daarom een versnelling hoger schakelen. Waar kan ik een formele klacht neerleggen?

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
Arlette Van de Casteele
11/01/2010

Ombudsdienst voor de postsector (OMPS)
Geraken uw problemen met een post- of koerierbedrijf niet opgelost? Schrijf, fax, mail of kom langs, wij zullen uw klacht graag in behandeling nemen.
Mevrouw Truus Lostrie

Koningsstraat 97 bus 15
1000 Brussel
Tel.: 02/221 02 20 (N)
02/221 02 40 (D) Fax: 02/221 02 44
E-mail: info.omps@OMPS.be
www.omps.be

User name
MarcX
20/01/2010

Ik maak ook vanalle rare toestanden mee. Het allervervelendste vind ik het om geopende bankrekeninguittreksels in mijn brievenbus te moeten vinden! Ik heb toen een klacht ingediend bij de ombudsman, zonder resultaat.
Vandaag kreeg ik de vraag van een correspondent of ik soms verhuisd was. Blijkbaar had mijn postbode mijn post terug naar afzender gestuurd, met een stickertje 'adres onvolledig / onjuist' erop. Hopelijk niet omdat het woord "straat" afgekort was tot "str", zò kleinzerig kunnen ze toch niet zijn?
Vorige week nog, hield ik mijn postbode staande toen hij een brief van mijn buurvrouw in mijn bus gedropt had (hij heeft in mijn straat nog 5 huizen te doen, dan keert hij zich altijd om, van die gelegenheid maakte ik gebruik). Ik heb hem toen beleefd gemeld dat een brief niet voor mij was en hem die brief onverhandigd. Hopelijk is hij niet zo kinderachtig dat hij vindt dat ik die brief zélf maar in de bus van mijn buur moet stoppen, en hopelijk neemt hij nu geen revanche door post terug naar afzender te sturen...

User name
MarcX
25/01/2010

Vorige week heeft mijn postbode zich drie (3 !) keer vergist.
- Maandag een ziekenhuisrekening van mijn buurvrouw in de bus
- Woensdag correspondentie terug naar afzender gestuurd met een sticker "adres onvolledig / niet correct" erop
- Vrijdag staken er rekeninguittreksels van mijn buurman in mijn bus.
Opnieuw een klacht ingediend. Via 02 201 23 45. Waar je wel een heel computermenu moet doorlopen.
Wat voor postbode vergist zich nu 3 keer in één week tijd?!?

User name
RonnyLL
11/02/2010

Bij ons ook hier ook in lanaken niks als problemen pfff

User name
M10tje
17/02/2010

Hier in Gent is er ook alsmaar miserie De Post.

In de 3de week van januari 2010 zou er volgens het trackingsysteem op de website van de post
2 x een pakket op mijn adres afgeleverd zijn.
Ik was die bepaalde week (en nog steeds trouwens) thuis wegens een arbeidsongeval
maar de bewuste postdienst heeft niet bij mij aangebelt. (ter informatie: [I]de bel werkt prima!)[/I]
Ook is er geen witte kaart in mijn brievenbus gestopt om mijn pakje(s) in het dichtsbijzijnde
postkantoor of postpunt af te halen.
Vermoedelijk heeft de postbeambte die pakjes aan de voordeur gezet en zijn weg verder gezet.

En nu?

Ik heb reeds contact opgenomen met de klantendienst van de post en die stuurden me een brief
met de vermelding dat ik de bewijzen van verzending binnen de 7 dagen aan hen moest bezorgen?

Sedert wanneer moet een ONTVANGER dergelijke bewijzen in het bezit hebben?

Gelukkig is de afzender van één van die pakjes een begripvol iemand en die stuurde me
een copie van dat afleverbewijs toe. Dat heb ik dan meteen naar de klantendienst van de post teruggestuurd.

En nu moet ik afwachten....

Ik denk niet dat ik mijn pakjes nog zal mogen verwachten!
Want zoiets als dit is me als eens eerder overkomen zonder positief resultaat.

Het verzenden van de pakjes had een waarde van 12,00 €.
De inhoud "slechts" 25,00 €.
Maar dit kostte me samen wel 37,00 € in totaal. En die ben ik kwijt !

Wat kan je doen (en/of bewijzen) tegen een trackingssysteem dat concludeert dat alles netjes is afgeleverd?

Dit kan toch niet zomaar?

Martine (Gent)

User name
ivan basyn
07/09/2011

Eind julie zaten wij te wachten op drie reispassen met daarin visa voor het buitenland. Enkele dagen voor de afreis kwamen wij van de posterijen (bpost) te weten dat ze onze reispassen verloren hadden en ons daar de reusachtige vergoeding van 39€ wilden voor betalen. Om onze reispassen en visa via de dringende procedure opnieuw aan te vragen mochten wij wel 1290.11 € betalen. Ik spreek dan nog niet over de stress die daarmee gepaard gaat. Dankzij de medewerking van politie en ambassade zijn wij op het nippertje nog kunnen vertrekken. Zoals gezegd: 1210.99 € extra kosten door de schuld (wat zij toegeven) van de post. Lachwekkende compensatie: 39 €. Op onze klacht wordt lakoniek gereageerd met een standaardbrief (vol met fouten, o.a. dat wij de afzender van de verloren zending zijn).
Bpost is in mijn ogen georganiseerde oplichterij.

User name
av017
23/09/2011

leuke verrassing vandaag als ik thuiskwam
postbode heeft onderstaand geleverd, klik op link

http://dl.dropbox.com/u/3752207/Photo%2023-09-11%2013%2016%2046.jpg


kan ik hier eigenlijk niks tegen ondernemen, dit betrof een memorycard voor xbox 360 twv 25 euro
die ik aangekocht heb op ebay, belachelijk toch

User name
Chaney82
26/09/2011

Ik vind dat de verzender hiervoor verantwoordelijk is.

Halve euro meer betalen en een bubbel-envelop kopen.

User name
Bompa 60
03/11/2013

bij ons hier in Antwerpen op het kiel in de Maurits sabbelaar is dat ook zo 

ik krijg hier ook briefen van heel de straat en zij van mij

de laatste keer over een contract en omdat het verkeert gepost was liep het mis

ik hoop dat ze er eens iets gaan aan doen anders kan ik beter bij de post gaan werken  

User name
libra
20/11/2013


Blijkbaar gaat het met de postbedeling de laatste tijd zowat overal mis.

In Liedekerke dezelfde toestanden : brieven ontvangen met andere adressen; niet alleen huisnummers, maar ook andere straten. En buren die onze post komen brengen omdat die bij hen terechtkwam.

Spijtig genoeg zijn niet alle buren even vriendelijk en zal er dus ook veel verloren gaan.

 

De laatste tijd wordt het nog erger :

Heb juist een klacht ingediend voor brieven die gewoon voor de deur worden gegooid ipv in onze "gereglementeerde" bus te steken.

 

Als iedereen telkens zou gaan klagen, zou er misschien ooit eens iets aan gedaan kunnen worden. Maar de meeste mensen blijven dit gewoon slikken!

User name
aurelie.vandamme
21/11/2013

De wijze hoe bpoqt een fout van hen altijd wegschuift is betreurenswaardig.

Ik ontvang vaak daisyboejen van een organisatie nu vroeg ik braille boeken die kwamen niet toe mijn adres was zogezegd verkeett. De enige uitleg die ze hadden was dat de braille bib wellicht het pakket niet volgens normen zou verstuurd hebben. Terwijl deze organisatie volgens specefike regels hun zendingen verstuurd en dat de kiffertjes met adredvermelding er dpecefiek uitziet.
Bij bpodt zullen ze nooit toegeven dat hun zutomatisch computerdydteem dimpelweg faalt tekorten heeft  en eo hebben vele menden nu problemen met bpost door de falende technologie bij het sorteren van brieven pakketten enz.
Je mag dan nog alles invullen volgens de regels van de post. Met falende technologie en ontkenning van de organisatie kom je niet ver.

User name
libra
22/11/2013

Naar aanleiding van mijn klacht van eergisteren (zie mijn vorig bericht), kan ik het volgende laten weten :

 

Gisteren werd ik opgebeld door een heel vriendelijke medewerkster van de klantendienst die zich verontschuldigde en mij liet weten dat "de verantwoordelijke gecontacteerd werd en gevraagd de postbode aan te manen om bijzondere aandacht te besteden aan een correcte postuitreiking". Dit werd mij ook nog eens bevestigd via e-mail.

En zie : vandaag zaten mijn brieven netjes in mijn brievenbus!

 

Ook lieten ze me weten : "We stellen het bovendien op prijs dat u ons uw probleem heeft gemeld".

Dus men zegge het voort : laat het aub weten aan B-post wanneer er zich problemen voordoen. Anders raakt het nooit opgelost.

User name
verburghnatalie
21/08/2014

deze morgen wilde ik om men aangetekende zending gaan naar de post waarin men roze kaart voor de wagen zit, wat ik dus heel dringend nodig heb. ik heb daar eerst een half uur mogen wachten want ze vonden hem niet terug

deze middag heb ik dan telefoon gekregen waarin bleek dat men brief meegegeven was met een andere klant, dit kan toch zomaar niet. ten eerste moet je al je pas voorleggen en dan nog krijgt een ander persoon 'die je ten eerste al niet kent 'de brief in handen
hier sta ik nu 

User name
h.vanstraelen
27/04/2015

ook bij mij steeds weerkerende fouten bij de post: verkeerd ingestoken brieven met soms totaal verschillende adressen als bestemmeling. ik heb reeds een 4-tal klachten ingediend per mail maar alles zonder resultaat.

User name
WERNER PEETERS-MEESTERS
17/05/2015

Het is de laatste weken weer erg. Op drie maanden tijd ben ik (minimum) viermaal bestolen geweest, allemaal pakketjes van buitenlandse webshops die blijkbaar systematisch "verdwijnen". De firma's doen nooit moeilijk om een vervangexemplaar te sturen maar ik krijg bij hen intussen wel de reputatie van "moeilijke klant". In één van de vier gevallen heb ik zelfs een bewijs (een trackingnummer): ik kan de datum terugvinden waarop het pakket zou moeten geleverd zijn, quid non. En wat doet bpost? Zich uiteraard verschuilen achter een zeer ingewikkelde administratie waarmee ze alle verantwoordelijkheden afwijst. Ik heb de ombudsdienst ook al op de hoogte gebracht, maar ik vrees dat dit net als de vorige - tig keer op niets gaat uitdraaien. Ik ben een beetje wanhopig aan het worden.

User name
tom h
22/07/2016

2de maal in half jaar dat het misloop met de pakjesdienst van bpost. Iedere keer moet ik via de track and trace vaststellen dat postbode zogezegd is langsgekomen (niemand te zien op de camerabeelden die brievenbus in beeld heeft). Telkens geen afwezigheidsbriefje in brievenbus dus dubbel bewijs dat er niemand is langsgekomen. Vandaag opnieuw prijs, niemand gezien maar track and track zegt 'niemand thuis om 12h06). Geen briefje in de bus... Had afspraak en kwam bpost busje tegen op 400m van huis, 2 straten verder om 13h15 maar andere kant en geen tijd om hem staande te houden (grrr). Eenmaal bij postkantoor om 14h30, konden ze blijkbaar niks terugvinden op barcode en konden/mochten ze niks vertellen over wie/wat/waar op ronde was. Vrijdag/vakantie en een stuk of 7 bpost busjes voor kantoor..voor kleine gemeente.
Mijn redenering, bpost bespaart (bewust/verplicht van regering of personeels tekort) en levert niks (ook al was busje op 400m van woning!!) en levert liever de dag nadien (na extra scanwerk en verwerking op einde van shift) in krantenwinkel in deelgemeente.
Vorige keer (december...hmm vakantie periode voor onze ambtenaartjes?) werd afwezigheidsbriefje de volgende dag door de gewone postbode voor ronde/briefwisseling/reclame in de brievenbus gedropt alsof het een standaard procedure is geworden (op camera).
Ik begrijp dat het een overheidsinstantie is dus moet je als burger niet te veel verwachten en zeker niet op vlotte afhandeling of service/after service rekenen, maar het is wel een dienst die door onze belastingen betaald wordt! Dan heb ik liever dat pakjes rechtstreeks geleverd worden in krantenwinkel of postkantoor ipv valse praktijken.

Vorige week pakje uit UK en kreeg bericht van verkoper dat pakje af te halen was bij schoenenwinkel in Knokke (afhaalpunt waar ik nog nooit heb van gehoord). Opnieuw geen bpost gezien of briefje of iets, maar ik vermoed toch dat verzendingen van UK via Bpost in Belgie worden geleverd.
Enkele weken geleden wel 2 pakjes via UK in de brievenbus, als ik me herinner niet aangetekende levering.

Nog nooit problemen gehad met de nederlandse pakjesleverancier.

Wat loopt daar toch fout (of aanpassing van werkstructuur door personeels tekort?)?
Gelieve te privatiseren en belastingen aanpassen ;).

Hopelijk morgen pakje beschikbaar bij krantenwinkel (moet er wel iemand voor optrommelen want ik moet werken) en wordt pakje niet als vorige keer teruggezonden naar verdeelcentrum in Gent (was blijkbaar een vergissing :s ).

User name
jef.garde
15/11/2016

hieronder een kopie van de klacht die ik vandaag postte op de site van depost.be

User name
lambo.18
13/03/2017

Bij ons springt de postbode altijd over onze haag en loopt zo door ons gras naar de brievenbus,

En niet bij ons alleen, wij wonen in een woonwijk in boezinge met voortuintjes en de brievenbussen zitten bij de voordeur
Dus de postbode die bij ons langskomt loopt gewoon van huis naar huis door de voortuintjes en over haagjes enz.
Hij vind het echt teveel gevraagd om iedere keer gewoon terug via het paadje naar de andere brievenbus te gaan

User name
paul.massie
07/09/2017

https://www.online.bpostbank.be/scripts/contact/CR/index.aspx?ID=HpIINuhov1yUb3H5Ryq1AXS_C82G4IWfb9p9zd&LANG=NL

http://www.bpost.be/nl/een-probleem-signaleren/type-van-zending

Bewuste belabberde dienstverlening en stimulering van wanpraktijken (vb. 200m links van de rijweg over fiets/voetpad rijden met postauto) met slechts een doel: het schip gecontroleerd laten zinken.

Gebruik deze e-mailadressen om klachten te melden (al naar gelang het bank of mail betreft). Formuleer voor iedere fout een afzonderlijke klacht, want het aantal klachten snoeit in de bonussen. Dat is de enige manier om gehoord te worden...

Ik geef de e-mailadressen mee, want wie niet vertrouwd is met deze materie én geen uren tijd heeft vindt deze niet terug op de sites van bpost! Nog een gouden raad: gebruik nooit het nummer 022.012345 want dan belt ge u arm en bpost rijk.

User name
asbibag
09/06/2018

Ik heb een pakket dat al sinds 18 mei bij bpost is ik kreeg op 1 juni een brief van bpost om een beschrijving en een betalingsbewijs van pakket te geven wat ik ook gedaan heb en vandaag krijg een mail van uw pakket is verwerkt en word bij u geleverd op 11 juni met een kost van 30.86€
Goed ik verwachte kosten maar dat deze meer zou zijn dan mijn totaal factuur van mijn pakket had ik echt niet verwacht. Ik probeerde dit te melden bij bpost en krijg de melding gelieve hiervoor de verzender te contacteren. Ik noem dit geen service van bpost

User name
Herman
21/06/2018

<div> Mijn broek zakte af toen de ik in het VRT Radio 1 nieuws hoorde dat Bpost volgend jaar weer eens oude leuze uit de kast haalt. " Vandaag gepost is morgen besteld " dat hebben ze vroeger nooit kunnen waarmaken en ik vermoed volgende jaar ook niet ? Das toch mij vermoeden. Het is weral een zoveelste verkapte tarief verhoging en Postzegels duurde te maken. <br></div><div><br></div><div>Want men mag de Zegels niet duurder maken dus lossen ze het zo op. Ze hebben dat systeem als een gehad jaren geleden toen was het " non prior " en " prior " en dat werkte niet. Ik woon aan de rand van Gent (5 km van het centrum) en als ik nu een brief verstuur dan doet die daar 3 dagen over min. En dat is in en rond Gent dat zou toch zo ook al in 24 u moeten kunnen vind ik. Maar zelfs dat lukt niet dus stel ik me vraag of ze dat volgende jaar dan wel zoveel beter gaan doen als we dan nog eens &'(§ vloek meer zullen moten betalen om een brief binnen de 24 u van punt A naar punt B te krijgen en anders moeten we 72 u wachten dat doen ze nu al. Nee ik geloof er niet in ? en hopelijk andere mensen met mij en dus tijd voor verzet en actie.</div><div><br></div><div>Groet Herman.<br></div>