laatst gewijzigd op: 19/06/2021

Getuigen gezocht: ben je naar de technische keuring geweest?

Ook de keuringscentra ontkomen niet aan de hygiënemaatregelen. Mondmasker, afstand houden, ontsmetten,… Al het nodige moet aanwezig zijn om de inspectie van de voertuigen zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Ben jij vanaf maart dit jaar bij een keuringscentrum langsgeweest? Hoe is je bezoek verlopen? Werden de hygiënemaatregelen gerespecteerd? We zijn geïnteresseerd in je getuigenis!

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

33 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/06/2021

Mijn echtgenoot en ik hebben beiden een afspraak voor keuring proberen maken in verschillende keuringscentra. Geen van beiden zijn er in geslaagd een afspraak te krijgen voor de vervaldatum van het keuringsbewijs. Beiden kregen we een boete voor laattijdige keuring. Toen ik mijn verontwaardiging uitte aan het loket , raadde de dame daar mij aan de afspraak zo vroeg mogelijk , voor de ontvangst van de groene kaart , te maken. Mijn bedenking : er worden wel geen vrije plaatsen bijgecreëerd als ik vroeger afspreek. Zo wordt de boete gewoon doorgeschoven naar een andere burger. Rondom mij hebben velen dezelfde ervaring gehad en boetes betaald. Vroeger nooit problemen gehad met de keuring, meestal zonder afspraak aangeschoven.

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/03/2021

Laatst, in januari 2021, naar de keuring in Alken. Online ‘boeken’ ging heel gemakkelijk. En ter plekke op het afgesproken uur meteen aan beurt. Tijdens de keuring buiten gewacht — het is nog nooit zo snel gegaan. Ik hoop eigenlijk dat het ná corona zo blijft ...

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/01/2021

In mijn keuringsstation was het onmogelijk om online een afspraak te maken, de website draaide vierkant. Dat probleem geraakte maar niet opgelost, ook niet toen ik een maand of twee later een afspraak wou maken voor de auto van mijn echtgenote.

Toen ik dan naar het keuringsstation telefoneerde, was het ook uitermate moeilijk om daar binnen te geraken. Toen ik (na héél lang proberen) toch binnen geraakte, zei men mij dat ik langs moest komen om ter plekke een afspraak te maken. Wat ik ook gedaan heb, pas van dan af verliep het enigszins vlot.

Wat ik wel jammer vind, is dat ik niet bij mijn auto mag blijven terwijl ze hem keuren. Vroeger kwam ik van één van de keurders regelmatig te weten waarop ik moest letten (bvb. een uitlaat die op zijn einde loopt, schokdempers die bijna aan vervanging toe zijn, een roestplekje dat aandacht verdient, ...), nu krijg je gewoon je verslag met een daarop lijst met vage, algemene omschrijvingen waarmee je niet veel kan aanvangen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/12/2020

Ik moest naar de keuring voor 31/04/2020. Na uitstel ben ik geweest op 14/10/2020. In mijn gewone keuringsstation (Brakel) kon ik geen afspraak maken via de website, en heb ik deze maar gemaakt in Erembodegem. IK MOET TERUG VOOR DE VOLGENDE KEURING TEN LAATSTE OP 31/04/2021. DAT IS EEN KEURING VOOR 6 MAANDEN ; EEN MOOIE VORM VAN OPLICHTERIJ.

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/12/2020

Ben in Brakel op 10 december naar de autokeuring geweest. Zeer vlot verlopen, alles wordt door het personeel gedaan. Een minpunt; onmiddellijk na het ontvangen van de oproep had ik een afspraak proberen te maken; dit kon pas 1 dag na het vervallen van het keuringsattest. Resultaat; extra toeslag. Toch een beetje kafkaiaans.

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/12/2020
Nuttig

Ja op 6/11/2020, volgende op 04/11/2021 (wegens corona niet kunnen gaan op 05/04/2020

idem als hieronder, alleen moest ik in open lucht wachten in de kou en moest ik boete betalen omdat 2 dagen te laat maar er was geen datum vroeger beschikbaar op de website

de volgende keuring is dus wel degelijk 1 jaar opgeschoven

ook een opmerking over de toestanden van de banden, hopelijk mijn garagist meer

of er ontsmet is geen info, of alles coronaproof was geen info

erembodegem

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/12/2020
, Gereageerd:

Beste allemaal, heel erg bedankt voor deze waardevolle getuigenissen ! Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/12/2020

11 december naar de autokeuring in Moorsele geweest via afspraak geen wachtrij. Gereden tot de ingang en daar de wagen aan de keurder over gelaten, alles verliep vlot. Ik had mijn eigen werk reeds gedaan:
- alle gordels vastgeklikt
- alle formulieren klaargelegd op de boordplank
- trekhaak uitgeklapt
- een propere auto
Ikzelf moest wachten aan de ingang van de bureau onder een afdak. Op het einde van de inspectie wordt de auto buiten weer overgedragen. Het was wachten mijn naam afgeroepen werd om de formulieren op te halen en de betaling digitaal te verrichten. Ontsmettingsstof was aanwezig . Alles gebeurde corona proof

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/12/2020

10 december naar de autokeuring in Rotselaar geweest. De 3 keer op korte tijd (3 auto's) via afspraak. Ik wil niets anders meer. Geen lange wachtrij meer en de procedure verloopt heel vlot. Uiteraard begin ik met mijn eigen werk:
- alle gordels vastgeklikt
- alle formulieren klaargelegd op de boordplank
- alle ramen open
- een propere auto
De auto wordt nu door een medewerker buiten opgehaald. Ikzelf moet rond het gebouw lopen en wachten onder een grote tent. Op het einde van de inspectie wordt de auto buiten weer overgedragen. Dan is het wachten op de parking tot mijn auto wordt afgeroepen en alle formulieren teruggegeven worden...na betaling.
Ik ben geen uur van huis weggeweest! Top!
ALLES GEBEURDE CORONAPROOF

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/12/2020

In november naar autokeuring in Zemst geweest, was uitgestelde keuring omwille van Coronamaatregelen eerste golf
Coronamaatregelen werden gerespecteerd, normale wachttijd, vriendelijk en correct personeel. Groene kaart gekregen , geen opmerkingen.
Ik heb er wel moeite mee dat de volgende keuring reeds voorzien is in april en niet in november wat mij eerlijker lijkt.

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/12/2020

Keuringsstation Mechelen
Top! Corona maatregelen goed in acht genomen. Vlotte service

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/12/2020

Keuringsstation Heist-op-den-Berg.
Ik heb onmiddellijk na het ontvangen van de uitnodiging een afspraak vastgelegd. Dit kon niet voor het verstrijken van de uiterste geldigheidsdatum van het lopende keuringsattest. Niettegenstaande deze situatie heb ik toch een toeslag moeten betalen wegens laattijdige keuring. Alternatief zou een urenlange wachtrij geweest zijn.

Coronapreventie was goed/veilig georganiseerd, maar er was geen beschutting tegen slecht weer. De keuring zelf is vlot verlopen en de wachttijd aan de kassa was kort.

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/12/2020

Ik ben op woensdag 25/11/2020 in Niel-bij-As naar de keuring geweest met mijn auto en aanhangwagen. Alleen de aanhangwagen diende gekeurd bij de bedrijfsvoertuigen. De wachttijd was slechts 35 minuten. Het dragen van een masker was verplicht. Alle noodzakelijke documenten lagen klaar op het dashboard en eenmaal voor de toegangspoort aangekomen werd de wagen overgenomen door een personeelslid met masker van de keuringscentrale die me vriendelijk verzocht naar de uitrijpoort te wandelen.
Ik ben rond de gebouwen gewandeld via een goed gemarkeerde voetgangersweg en aan de andere kant aan de uitrijpoort kon ik wachten tot mijn voertuig gekeurd was. Er was ook een grote partytent aanwezig om te schuilen bij slecht weer. Aan elke uitrijpoort bevond zich een dispenser om de handen te reinigen met alcoholgel.
Nadat de aanhangwagen gekeurd was kon ik opnieuw plaatsnemen in mijn voertuig om te parkeren.
Mijn naam werd afgeroepen via een luidsprekers die buiten opgesteld stond in de nabijheid van het bureel voor de betalingen. Al mijn documenten werden mij overhandigd samen met een groen keuringsbewijs voor de aanhangwagen. Ik betaalde de som van € 38,00 en ben nadien naar huis gereden. Alles samen ben ik één uur op het terrein van het keuringscentrum van Niel-bij-As aanwezig geweest. Volgens mijn vaststellingen werden alle veiligheidsmaatregelen gerespecteerd. Al het personeel droeg ook speciale veiligheidshandschoenen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/12/2020

Kon enkel op afspraak. Daardoor gaat het niet sneller, werken ze niet meer of sneller. Alleen de auto-wachtrij was korter. Je mag niet meer binnen, met de auto meelopen, maar moet buitenom aan de uitgang gaan gaan wachten. Als ze ergens een opmerking maken, merk je dat pas als je betaald hebt en kan je geen uitleg vragen over de onduidelijke opmerking.

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

Ben vorige vrijdag voormiddag aan keuringsgebouw aangekomen voor periodieke keuring, een 30 tal min in de file gestaan en daarna auto binnen rijden met mondmasker en dan wordt je auto overgenomen door personnelslid voor de duur van gans de keuringaktiviteiten. Moest in een grote party-tent mijn beurt en op mijn auto wachten en daarna via een luidspreker verwittigen ze mij

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

Ben maandagavond op afspraak om 18u35 naar de keuring geweest.
Een beetje te vroeg maar toch niet lang moeten wachten.
Alle ramen open en papieren op de rechtse zetel.
Auto 15 jaar.
Ze hebben mijn auto correct gekeurd.
Het personeel droeg handschoenen.
Het heeft niet langer of korter geduurd dan ik gewoon ben.
Die mensen zijn héél vriendelijk en héél vakkundig bezig.
Resultaat: groene kaart.
En een héél tevreden klant ( het voelt toch altijd zo'n beetje aan alsof je een examen moet afleggen)

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/12/2020
, Gereageerd:

Hallo Yannick, bedankt voor je getuigenis, jouw keuring is blijkbaar in goede orde verlopen en met aandacht voor de veiligheidsmaatregelen. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

Moest in het voorjaar naar het station in Heist o.d.Berg .Ik werd terug uitgenodigd in october Via een afspraak werd mijn wagen aangenomen , ramen open en met mondmasker, alles bleef in de wagen . Ik had wel aan de overnemer gevraagd wanneer er technische problemen waren , mij daar over toe te lichten. Ik werd naar de uitgang gestuurd waar nog verschillende mensen in openlucht en ver uit elkaar stonden te wachten met masker . Toen mijn wagen buiten kwam met dezelfde persoon die hem aannam, heb ik de uitleg gekregen die ik vroeg. Na 20 jaar nog ok voor de baan.
Via de luidspreker veilig betaald. Of mijn wagen voor de keuring ontsmet is is mij niet duidelijk. Na de keuring zeker niet.

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

Ging steeds naar station Hoboken. Voor een keuring van caravan kan men via de website geen afspraak maken. Personeel beweert van wel maar gaat niet voor 3 stations van deze keten. Werd dan verzocht gewoon aan te schuiven in de rij personenwagens. Dit is compleet idioot want de caravan kan niet onder de poort aan het begin van de lijn. Daarom is er ook een aparte inrit voor vrachtwagens, bestelwagens, motorhomes en caravan. Ik ga nu naar Willebroek, veel beleefder en behulpzamer personeel.

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

mocht niet bij mijn wagen blijven en weet dus niet of deze ontsmet werd na de controle.

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

Ik ben dit najaar ook naar de controle geweest in Nazareth. Dit is SBAT.
Deze te keuren wagen is een camper, die jaarlijks moet gekeurd worden vanaf het eerste jaar
Je moest de wagen achterlaten en kon je eigen keuring dus niet volgen.
Aan de andere kant van het centrum moest je je wagen dan gaan opwachten.
Het waaide heel hard, geen beschutting. Buiten stond een luidspreker waar je naar de kassa geroepen werd.
Ik bleef wachten aan mijn wagen om te zien wat er gebeurde met de vorige.
Nadien bleef ik nog wat vanop afstand kijken om te zien wat er gebeurde met de mijne.
De wagen werd niet ontsmet, niet bij de aanname en niet bij de teruggave.
2 keurders stonden 50% van de tijd en mijn geld dus te kletsen.
Wat veel erger was: noch bij mijn wagen, noch bij de 2 vorige was er een dieselkeuring gebeurd, die wel werd gefactureerd.
Dit kon ik bewijzen met mijn dashcam voor mijn voorgangers en bij mij had ik het zelf gezien.
Toen ik mijn beklag deed bij de (adjunct?)-stationschef en die het bewuste personeelslid erbij riep, antwoordde die laatste zonder protest en zonder verpinken: "Oeps, vergeten...!"
Oeps ... bij alle 3 blijkbaar.
"Maar je kan gerust achteruit terug binnenrijden en dan doen we die toch nog". Enige verontschuldiging van de stationschef: "Het is hier druk hé, meneer en ik kan ook niet alles zien".
Dit is al de 3de keer dat dit gebeurd is in Nazareth, met verschillende wagens, en dit werd telkens ook gefactureerd.
Vorig jaar kreeg ik mijn geld voor de dieselkeuring terug wegens een klacht aan de balie.
Uitleg van de keurder toen was: "Mijnheer, die meting is toch niet juist, daar je 2 uitlaten hebt en we kunnen maar meten op 1". Tja...

Ik ben ook naar de controle geweest in Halle voor een wagen van mijn schoonvader die daar in de buurt woont.
De wagen werd niet ontsmet, niet bij de aanname en niet bij de teruggave.
Perfect op tijd aan de keuring. Iemand speciaal aangesteld wees je al vanop de parking je baan aan, waar je naartoe moest.
Aan de uitgang werd de eigenaar dan afgeroepen via de nummerplaat. (vrij hectisch)
Je moest ook vooraan wachten aan de ingang van de balie, maar daar stond wel een grote doorlooptent met een luidspreker.
Algemene indruk: stukken vriendelijker en sneller dan in Nazareth.

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

Had een eerste afspraak op 18/03 die niet kon doorgaan wegens de lockdown en bij de tweede afspraak op 30/09 is alles coronaproof verlopen. Mijn verbazing was echter heel groot dat er een toeslag van 8,30 eur werd aangerekend voor laattijdige aanmelding.Heb ondertussen wel een klacht ingediend.
Graag bevindingen van Test-aankoop en eventueel reacties over zelfde problematiek