laatst gewijzigd op: 08/01/2021

Welkom !

In deze groep geen discussie, maar oproepen voor getuigenissen. De bedoeling: je een plek bieden waar je ons kunt laten weten dat je interesse hebt om je ervaringen, tips en ideeën met betrekking tot diensten te delen.

Heb je een nieuwe dienst getest? Of het nu een dienst voor financiële hulp, vrijetijdsbesteding of professionele bijstand is… Wat vind je ervan?  Zou je het aanraden in de community?

Laat ons hieronder iets weten, of stuur een e-mail naar het opgegeven adres en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Als je je ervaring wilt delen over een onderwerp dat hier niet aan bod komt, word dan lid van de community van het betreffende thema:

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

2 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/01/2021

Koerierdiensten, de ene is de andere niet

Ik verkoop zo nu en dan iets via 2dehands.be. Spulletjes van weinig waarde.

Een paar maand geleden had ik iets verkocht en verstuurde ik dat via bpost naar een adres in Wallonië. Ik kreeg van de bestemmeling de vraag waar mijn pakje bleef, iets waarop ik het antwoord schuldig moest blijven, mijn pakje had ik immers netjes afgegeven op het postkantoor. Uiteindelijk heeft het meer dan een maand geduurd vooraleer bpost dat pakje afgeleverd heeft. Zonder boe of ba, zonder excuses, nada. Vriendelijk is anders.

Nu maak ik mij daar niet druk in, ik kies volgende keer gewoon een andere verzenddienst. Van de regen in de drop. Ik koos voor PostNL waar mijn pakje eerst razendsnel naar de bestemmeling ging, maar die werd op voorhand daarvan (door PostNL) niet verwittigd (ze hadden van mij nochtans gsm-nummer en e-mailadres gekregen). Geadresseerde niet thuis, dus een tweede poging tot levering. Maar toen kreeg de koerier zijn ronde niet afgewerkt, dus bleef de geadresseerde voor niks de hele dag thuis. Een derde poging dan maar, onaangekondigd. Geadresseerde weer niet thuis, die krijgt een briefje in de bus met daarop een traceercode. Als de geadresseerde die code intikt op de website van PostNL, blijkt dat het pakje na die "derde" (eigenlijk tweede) poging alweer onderweg is naar de afzender. Zonder de geadresseerde te contacteren (gsm, e-mail) gaat mijn pakje stante pede terug naar mij, afzender.
Dat had je gedacht. Mijn pakje is vervolgens een volle maand spoorloos. Uiteindelijk staat een maand en een dag later ineens (zonder iets te verwittigen) een koerier van PostNL voor mijn deur met mijn pakje.

Ik contacteer de klantendienst van PostNL om te vragen of ik mijn verzendkosten terugbetaald krijg. Njet. "Wij hebben volledig volgens onze procedures gewerkt!"

Oké, dan, next. Ik heb het pakje opnieuw verstuurd. Deze keer via UPS. Die hebben het pakje in ontvangst genomen en ik krijg daarvan direct een bevestiging per sms. Als ze hetzelfde doen richting geadresseerde, hoop ik dat het deze keer goed afloopt!

Om maar te zeggen: een vergelijkende test van koerierdiensten dringt zich op. Iets voor Test-Aankoop om eens te onderzoeken?

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/01/2021
, Gereageerd:

Van PostNL heb ik intussen (via de klachtenbox van deze website) de belofte gekregen dat ik mijn geld terug zou krijgen. Benieuwd of dat ook zal gebeuren.

Mijn verzending via UPS: ik heb het pakje maandag verstuurd, UPS beloofde dat het dinsdag zou arriveren. De geadresseerde is heel de week thuis gebleven, wachtend op de koerier, het pakje is pas vrijdag geleverd.