laatst gewijzigd op: 15/07/2020

Webbrowser voor smart hub tv

Mijn Samsung TV aangekocht in 2012.  Kan niet meer internetten of app's gebruiken. Heb heel weinig gebruik kunnen maken van de toch wel prachtige app's en applicatie. 

Deze prijzige TV heeft nog recht op voortbestaan, vindt ik. Niet iedereen kan of wil een nieuwe variant aanschaffen. Het is toch maar software, jeezus. 

Dit is de reactie van de community Samsung:

"De huidige softwareversie van de tv is inderdaad de 1033.2 uit 24-06-2015.

Deze ingebouwde Tizen-browser heeft zijn beperkingen. Met name op de wat oudere tv's.

Ondersteunt bv. geen Flash, Active X of HTML5.

Het openen van heel veel sites lukt niet, omdat de Tizen-browser te oud is om deze te openen.

Dat is ook de reden dat je deze melding krijgt. De servers waarop die sites worden gehost, kunnen niet benaderd worden.

Het benaderen van bv. YouTube gaat binnenkort niet meer lukken, omdat deze browser door hun niet meer ondersteund gaat worden.

Een update van deze browser is niet mogelijk, omdat deze is gerelateerd aan de softwareversie.

Er worden voor dit model, gezien de leeftijd en verouderde hardware, geen nieuwe updates meer ontwikkeld."

Ik zie talloze hulpkreten in de community. Er wordt zelfs gezegd dat een TV uit 2017 een oude TV is. Je koopt deze TV toch niet om de twee, drie jaar nieuw aan. 

Er moet toch een alternatief bestaan om nog enkele jaren te genieten. 

Kunnen jullie niet interfereren?

Mvg., 

Misty

 

 

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

3 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/07/2020

Is google chromecast geen oplossing voor U? Hiermee stream je van je toestel (smartphone, tablet,...) naar je zogenaamde "smart"TV. 40 €, werkt goed bij mij.

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/07/2020

Zelfde ervaring met een Samsung 40" aangekocht in december 2014. Na vijf jaar geen teken van leven meer voor wat betreft de browser functies. Dit is niet iets wat er bij vermeld werd bij aankoop - je gaat ervan uit dat het ding blijft werken tot het finaal de geest geeft ... niet dus !

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/07/2020

Dag Misty, bedankt voor je getuigenis. Ook wij zijn de mening toegedaan dat een tv niet noodzakelijk afgeschreven is omdat hij niet meer onder garantie is... We hebben een meldpunt op onze website waar iedereen een probleem kan melden voor toestellen die buiten garantie vallen, maar toch veel te snel niet meer naar behoren werken: https://terapkapot.be/ . Daar kan je een melding maken met de precieze referentie van je toestel. Op die manier help je ons om het probleem van #geplandeveroudering in kaart te brengen. ^Bertrand