laatst gewijzigd op: 10/01/2021

Herhaalde hacking accounts

Ik kan bijna geen accounts meer aanmaken. Het pasWoord ,altijd meer dan 13 karakters ,wordt quasi onmiddellijk gehackt. Alles is up to date, beveiliging behoort bij de beste kopen bij testaankoop. Bij Amazon kon ik hierdoor geen producten terugsturen en ook geen nieuwe meer bestellen. Verlies meer dan 75 euro. Als het paswoord pas gewijzigd was, kreeg ik absurde mededelingen zoals AV.-N probeert in te loggen.

Ik ben slachtoffer van targeting. 

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

11 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/01/2021

Ondertussen heb ik telefonisch contact gehad met een technicus en die zegt dat het om illegaal gebruik zou gaan van een kingfish,een imsi catcher. Kent iemand hier iets van ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/11/2020

Beste Ma Ria.

Is het probleem ondertussen opgelost ?

Als ik je bericht goed begrepen heb : je pc is goed beveiligd. Wellicht geen virus ... .

Kan je meer uitleggen over welke account het gaat ? Hotmail ? Enkel van Amazon ? ... ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/11/2020
, Gereageerd:

Bijna alle accounts. Bij gmail kunnen bepaalde paswoorden die refereren naar hackers niet gevormd worden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/12/2020
, Gereageerd:

Beste Ma Ria, mijn advies aan u: het probleem wat je hebt heeft meer detailinfo nodig. ik weet niet welke stappen je tot nu toe hebt genomen. Ik kan meer van dienst zijn door een kijkje te nemen op je pc. Als je internet werkt, zou dat mogelijk zijn.
Maar al bij al, ikdenk niet dat deze forum toelaat dat we elkaar contactgegevens kunnnen zien of dat we dit mogen delen in deze berichten. Mijn menig is dus dat voor uw probleem in kaart te zetten, er meer voorbereiding vereist is, alvorens gestart kan worden om de oorzaak te vinden en daarna pas een oplossing.

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/11/2020

Er zit waarschijnlijk spyware/malware op je computer, waardoor je toetsaanslagen worden gescand en doorgestuurd (ook voor wachtwoorden). Je kan de computer eens scannen met Malwarebytes, maar mijn voorkeur gaat toch naar een cleane herinstallatie van Windows hoor!

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/11/2020
, Gereageerd:

malwarebytes vind nooit iets, avast en bitdefender ook niet, maar malware staat er zeker op. Mijn abonnement op avast heb ik opgezegd,ik kreeg een bevestiging.Gisteren kreeg ik een mail met melding u hebt onvoldoende saldo om u weer te abonneren...

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/11/2020

Eerst en vooral: controleer dat u geen onbekende software op uw PC hebt. Zie support.microsoft.com/.../apps-en-programma-s-verwijderen-in-windows-10-4b55f974-2cc6-2d2b-d092-5905080eaf98

Gebruik een betrouwbaar antivirus dat u ook gekocht/gedownload hebt van een betrouwbare bron. Windows Defender werkt vaak even goed als de antivirus-programma's waarvoor u moet betalen.

Ga in de instellingen van uw e-mailaccount na of derden geen toegang hebben aan uw e-mails. Controleer of uw mails niet worden doorgestuurd naar een ander e-mailadres. Wijzig ook het wachtwoord van uw e-mailaccount.

Klik nooit op links in e-mails, maar surf zelf naar de website. Mailt Amazon u dat er een probleem is met uw account, ga dan zelf naar https://amazon.com ipv op de link in de mail te klikken.

Zorg voor een uniek account voor al uw accounts. Schrijf die desnoods op in een schriftje dat u thuis bewaard. Of maak gebruik van een paswoordkluis zoals LastPass, 1Password, Bitwarden of KeePass. Een wachtwoord moet vooral lang zijn, rare combinaties maken het enkel ingewikkeld voor uzelf.
Zie www.clipeum.be/.../uw-wachtwoord-houdt-de-wacht

Controleer of uw accountgegevens ooit gelekt zijn ten gevolge van een gehackte website: https://haveibeenpwned.com. Wijzig het wachtwoord op alle sites die u hier te zien krijgt, en op alle sites waar u hetzelfde of een gelijkaardig wachtwoord gebruikt. Schrijf u ook in voor de automatische melding.

Activeer tweestapsverificatie (2-factor authentication) waar mogelijk. Maak bij voorkeur gebruik van een smartphone app zoals Google Authenticator, Microsoft Authenticator of Authy; of SMS indien u geen smartphone hebt.
Zie www.clipeum.be/.../multi-factor-authenticatie-extra-schild-wachtwoord

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/11/2020
, Gereageerd:

Ik heb momenteel enkel mobiele devices. Beveiligingsapps werden gedownload in google play store. De authenticator werkt niet. Haveibeenpwnd is onbetrouwbaar. In het verleden werd vastgesteld dat de mails via een omweg gingen,de gegevens werden aan de politie bezorgd,er kwam geen reactie.Vorig jaar opnieuw gemeld,maar ik werd uitgelachen.Ik klik nooit op links,mijn paswoorden staan in een schriftje achter slot,bij lastpass werd het hoofdpaswoord gehackt.Bitdefender gaf steeds melding geen lekken in de mail.Bij gebruik van gmail op android kan ik niet zien of mails via een omweg gaan of toch?

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/12/2020
, Gereageerd:

Al je problemen doen zich dus voor op één of meerdere smartphones, en niet op een pc/laptop? Dan is de kans groot dat er toch verdoken malware op je toestel(len) actief is. Is een reset naar fabrieksinstellingen dan niet de beste en meest eenvoudige oplossing?

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/11/2020
, Gereageerd:

Alles goed en wel maar voor personen zonder kennis van computer en Engels ( ouderdom ? ) blijft de vraag voor onbevoegde . Hoe en wat moeten wij doen ??? in een begrijpelijke taal om gerust en zeker te zijn ???
Leon Vanhaeren

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/11/2020
, Gereageerd:

je kan wel cursussen volgen bij bv.LBC, daar zijn voornamelijk senioren. Toen ik windows10 volgde, was de oudste 89 jaar en die kon goed mee. Zeker doen