laatst gewijzigd op: 18/02/2021

Deel je ervaring : blokkeren accounts door Microsoft

Onze Nederlandse collega’s van Consumentenbond hebben ons op de hoogte gebracht dat verschillende van hun leden plots geen toegang meer hebben tot hun Microsoft-account (Outlook, OneDrive, …). De enige – nogal vage –  uitleg die ze krijgen is dat ze de algemene gebruiksvoorwaarden geschonden hebben. Opnieuw toegang krijgen of op zijn minst de nodige informatie daartoe verkrijgen, blijkt helaas erg moeilijk. Het tragische gevolg voor getroffen gebruikers is dat zij vele persoonlijke bestanden, die zij in de cloud hadden opgeslagen, kwijt zijn. Het artikel van Consumentenbond vind je hier: https://www.consumentenbond.nl/digitaalgids/digitaalgids-uitgelicht/microsoft-blokkeert-account.

Wij hadden van onze kant graag geweten of er ook Belgen getroffen zijn. Heb jij recent ook iets dergelijk meegemaakt? Hoe heb je het probleem eventueel opgelost?

Deel jouw ervaring hieronder!

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

7 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/02/2021

Ik heb een abonnement op office 365 en gebruik daar outlook voor het email programma omdat dit handig is dat je er verschillende email adressen tegelijk kunt openen. Nu maak ik wel een een back up, maar dat is meer wanneer mijn computer zou crashen dat ik deze terug zou kunnen opstarten op eventueel een nieuwe computer, om office 365 werkt met email cache en wordt opgeslagen in een ost bestand. En agenda, contacten kan eventueel in een apart pst bestand nog worden opgeslagen. Maar probleem is als je dit op een back up zet, heb je bijvoorbeeld bij een nieuwe computer altijd terug office 365 nodig, dus als zij je blokkeren wat dan ? Al je gegevens kwijt ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/02/2021

Tot hier toe ben ik niet op hun voorstel ingegaan om mijn pc gegevens ook door te geven om op al mijn toestellen te delen. Bij het inloggen op mijn pc krijg ik regelmatig een bericht dat er een probleem is omdat mijn gegevens verouderd zijn. Na selectie en invoer van mijn paswoord, krijg ik de melding dat de problemen opgelost zijn. Microsoft blijft echter aandringen om in te gaan op het gebruik van hun diensten

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/02/2021
, Gereageerd:

Ze kunnen inderdaad opdringerig zijn, maar je bent uiteraard niet verplicht om daar ook effectief op in te gaan ;-) ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/02/2021

Mijn account is 1.5jaar geblokeerd met de voorgenoemde vage redenen !!!!!!! begrijpen wie kan !!

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/02/2021
, Gereageerd:

Had je hiervoor contact opgenomen met Microsoft? En men deelde je toen ook mee dat je de algemene gebruiksvoorwaarden geschonden had? ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/02/2021

nog niets van gehoord heb nog geen account gemaakt bettrouw dit niet vind dat ze te veel informatie doorgeven ik vind het niet kunnen dat ge voor sommmige zaken een account moet doorgeven voor verder te kunnen om informatieop te vragen

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/02/2021

Tot op heden is er van blokkering bij mij geen sprake. Ik gebruik o.a. Outlook en OneDrive