laatst gewijzigd op: 01/06/2021

Coronavirus: technologie tot uw dienst

Tijdens deze pandemie worden ook onze computers, tablets, smartphones, … geconfronteerd met het besmettingsgevaar.

Er zijn positieve gevolgen (ongelimiteerd internet, meer belminuten, gratis films on demand…) en negatieve gevolgen (virussen, phising, hacking…)

Stel hier al je vragen of deel je ervaringen omtrent het coronavirus en technologie.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

49 reacties

sorteer op :
zie vorige reacties

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

Gelieve duidelijk te maken dat oude iPhones ttz iPhone 6 en ouder de app NIET kunnen gebruiken omdat zij hun iOS niet kunnen upgraden. Er is minimum iOS 13.6 nodig en de genoemde iPhones kunnen die niet draaien.
Hierdoor vallen vast en zeker heel wat mensen uit de boot.

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Tom, de corona app werkt op de meeste smartphones, maar iPhone bezitters moeten inderdaad tenminste besturingssysteem iOS 13.5 (vanaf iPhone 6s) hebben. Meer info hieromtrent kan je vinden in ons dossier via volgende link: https://bit.ly/3ieBxTK  . Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020
, Gereageerd:

Bedankt; zeer nuttige info.

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

Een goed initiatief, ga de app zeker installeren

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

Ik neem aan dat de app veilig is enz. maar of hij iets reëels oplevert? Alleen al het feit dat alles vrijwillig is betekent dus dat ik gerust uren in de trein met mijn app naast een superverspreider of zo kan zitten zonder dat de app iets opvangt. Zelfs het inbrengen van de code is facultatief. Is er ergens een deugedlijk wetenschappelijk rapport van dit soort app in die omstandigheden waar ook ter wereld dat aantoont dat dit iets opbrengt?
Naar mijn gevoel is dit de zoveelste manier van onze onbekwame overheid om met onze voeten te spelen, zoals ze dat gedaan heeft met de mondmaskersaga (die uiteindelijk die 12 miljoen waardeloze vodjes opleverde), met dat geleuter over tracing die nooit werkt, met die misplaatste versoepelingen. Enz. En, meer recent, door gewoon op haar gat te blijven zitten.
Mijn dochter woont in Australië. Daar gaat het even anders.
Ik heb thuis een inwonende 98-jarige moeder. Ik zal haar een app cadeau doen. Bah.

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/10/2020
, Gereageerd:

Ik heb hetzelfde gevoel dat dit een waardeloze app is en de zoveelste blunder waar ze ons zand mee in de ogen proberen te strooien. Ik ben het zo moe dat de overheid ons als kleuters behandelt en voorliegt om hun hachje te redden

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

De app is zowieso letterlijk blind. Die kan niet zien dat ik bv een uur in de auto zat met een vriendin, waarbij zij constant een chirurgisch masker draagt, ik (als voorzichtige diabeet) een FPP2-masker. Zo kan je toch ook een vals alarm krijgen ?
En wat is "in de buurt" ? Ik kan een hele nacht vlak naast mijn buurvrouw slapen.
Alleen staat er dan wel een muur tussen...

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020
, Gereageerd:

Dat is geen vals alarm. Je bent dan wel degelijk in “aanraking” geweest maar in jouw scenario dan wel 1 met een laag risico.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/11/2020
, Gereageerd:

Ik heb een melding gekregen dat ik op zondag 1 november een laag risico contact gehad heb. Heel gek daar ik die dag niet uit mijn huis ben geweest!!!!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/11/2020
, Gereageerd:

Ik denk dat je dit bericht verkeerd formuleert. Je heb op 1 november de melding gekregen dat je een blootstelling hebt gehad. Dat kan perfect een werk geleden zijn, maar je contact is nu pas positief getest en heeft dat ook gemeld op de app. Dat neemt niet weg dat hij bij het contact met jou reeds besmet en dus verspreider was.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020
, Gereageerd:

Heel juist. Geen fluit waard, denk ik. Tot bewijs van het tegendeel. Maar ik verwacht niet dat we daar ooit iets zullen van horen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

Ik heb je bericht gelezen en ben van plan dit app te installeren.
Mag ik vermelden aan andere personen dat jullie deze app positief hebben beoordeeld ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/10/2020
, Gereageerd:

Beste José, uiteraard kan je ons vermelden ! We doen er zelf ook alles aan om dit naar de consumenten toe te communiceren zodat zij er ook van op de hoogte zijn dat de corona app wel degelijk veilig is. Via volgende link kan je gerust ons dossier hieromtrent raadplegen : https://www.test-aankoop.be/familie-prive/coronavirus/nieuws/app-coronalert . Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/05/2020

Pff smartphone, virus ,promo ,zakelijk. phising, ... .Ik zie door het bos te bomen niet meer en zou wel nood hebben aan een bezoek van een deskundige. Iemand die zich geroepen voelt om verscheidene zaken te gelijk op te lossen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/04/2020

Betaal reeds enkele maanden dubbel bij verschillende providers waarvan enkel mijn TV werkt op de smartcard die ik reeds gebruikte. Uit frustratie heb ik reeds 2 smartphones vernietigd en en de SIM card werkt zelfs niet in een ouder toestel waar ik een oplaadkaart gebruik, die zeer snel op gebruikt is bij de hulpdiensten. Aangezien mijn verstand beperkt is om deze diensten te gebruiken. Ben ik terug bij pen en papier beland. Hoop dan ook wat ze er moeten met aanvangen en nodige actie ondernemen en bedoel ik dan niet mee "ze weer een rekening sturen".

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/04/2020
, Gereageerd:

Hallo Jurgen, bij welke providers ben je dan? Kan je ons wat meer uitleg verschaffen over wat er precies fout loopt ? En hebben ze dan intussen al gereageerd ? 

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/04/2020

12 Hollywoodblockbusters krijg je extra, en de rest is al zever en + als je playmore hebt heb je ze al reeds gezien, en verder het beste van Film a la carte waarop ik dacht dat ze het hadden bij Telenet is nog steeds betalend. Och ja compensatie net zoals ik 2x verhuisd ben de laatste 4jaar en 2 x mijn eerstz facturen plots veel meer verbruikt had 1e x wast zo'n 394€ teveel aangerekent 2e x een 194€ +- wel ja jullie daarvoor gecontacteerd 2e x dat ze jullie brieven zelf negeerden en bij de ombudsdienst konden ze ook al niks bereiken och ja