laatst gewijzigd op: 15/07/2021

Welkom in de discussiegroep over communicatie & multimedia!

In deze discussiegroep kan je terecht met al jouw andere vragen over communicatie & multimedia.

Vind je jouw vraag niet meteen terug in de andere groepen? Stel ze gerust hier.

Onze experten staan jou graag bij met hulp en advies!

Nog enkele tips voor jouw deelname aan dit platform:

  • Ga, vooraleer je een nieuwe vraag stelt, op zoek naar vergelijkbare discussies. Wie weet bestaat er reeds een conversatie over jouw onderwerp?
  • Gebruik een duidelijke titel
  • Gebruik de onderstaande zoekwoorden om snel informatie over een bepaald onderwerp te vinden
  • Lees voor meer informatie over het gebruik van deze community de Community richtlijnen

Veel plezier en tot binnenkort!

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

3 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/07/2021

Anno 2021
Wij wonen op het platteland, regio damme
Voor tv en internet zijn we 3 jaar geleden begonnen met een abbo bij proximus, (tv + internet) maar door de oude kabel (telefoonkabel van jaren geleden) was de ontvangst bar slecht en konden we alle programma's in HD niet opnemen
De kabel van telenet is hier niet aanwezig, navraag bij telenet om de kabel door te trekken naar ons huis (+/- 500 meter ligt de laatste aansluiting) zou ons +/- 1000€ kosten tot aan de straat naast ons huis + de kost om de kabel binnen ons huis te krijgen
Telenet komt hier niet in tussen omwille van de weinige bewoners in onze regio
Dan maar verandert naar tv Vlaanderen voor tv en Orange flybox voor internet
Tv Vlaanderen was relatief goed qua ontvangst maar opnemen lukte ook niet
Orange flybox was heel goed qua ontvangst maar de 150gb die het abbo bood per maand was te weinig, waardoor we iedere maand extra gb moesten bijkopen aan heel dure prijs
Verleden jaar dan overgestapt naar Tadaam, super goed qua tv ontvangst en WiFi, tot 24 juni ll
Sinds die dag altijd problemen, wifi uitval, stilstaand beeld op tv of helemaal geen tv en geen WiFi
Dagelijks stuur ik berichten naar Tadaam, het enig antwoord dat ik krijg is dat er problemen zijn en dat die niet opgelost geraken
Hoe kan het dat anno 2021 nog altijd gebieden zijn waar er geen deftig internet en tv aanwezig is in vlaanderen
Wij wonen op 13 km van knokke, waar alle huizen reeds mogelijkheid hebben om 5g aan te sluiten en hier is er amper iets deftig voor handen
Ons probleem is geen alleenstaand feit, veel bewoners van dun bevolkte gebieden ervaren hetzelfde
Hoog tijd dat daar iets aan gedaan wordt

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/05/2019

Ik ben stomverbaasd..Kan dit??? Ik was eerst bij Internet Proximus, ben overgestapt naar Scarlet ? Nu wou ik alles bundelen..Internet, vaste telefonie en TV Vlaanderen . Kreeg eerst bericht dat de lijn in orde was voor overdracht. Natuurlijk , heb ze al 12 jaar werkende. Maar plots beweerd TV Vlaanderen me geen aansluiting te kunnen geven via hun omdat de lijn " niet geactiveerd" is !!!!!! En dit kwam van Proximus. Hoe kan dat??? Of wil dat zeggen dat Proximus en zijn dochter Scarlet de monopolie hebben op de kabelinstallatie??? Voor mij als gewezen telecom technieker was het eenvoudig de bestaande lijn te gebruiken, waarom een tweede paar dat niet aangesloten is???

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/03/2019

Beste,

Ik moet zeggen dat het er niet op verbeterd is met de "vernieuwing" van de TA website. Wie vindt dit toch uit, vraag ik mij af. Slechte layout, moeilijk om iets terug te vinden, volledig toegespitst op onnozelheden en fancy icoontjes, en volledig gefocust op een bediening vanaf een smartphone, alsof de gewone laptop of desktop niet meer bestaat...

Nu heb ik mij bijvoorbeeld dood gezocht achter een manier om effectief een klacht - enfin, een opmerking - te maken over de eigenlijke website van Testaankoop zelf. Vroeger kon men daar gemakkelijk voor terecht op het forum, maar nu blijkt dit verdwenen.

Het is te zeggen, na héél lang zoeken vond ik dit terug op www.test-aankoop.be/forum , maar als men daar dan iets wilt op posten, wordt men teruggestuurd naar de 'communities", en dan mag men zoeken bij de community's wat men wilt - je weet wel, al die fancy ronde icoontjes die totaal geen overzicht geven van wat er eigenlijk van actieve topics gebeuren op één pagina, zoals bij het forum WEL het geval was, maar een topic over de website vindt men nergens!

Blijkbaar is de website nu de perfectie zelve, sinds de veranderingen? En dus zijn klachten, opmerkingen en suggesties hierover niet meer nodig? OF heeft men dat naar een zodanig obscuur plekje gestoken - zoals veel dingen sinds de vernieuwing van de site - dat dit nauwelijks nog terug te vinden is? Want WAAR, aub, kan ik nu mijn opmerkingen maken, en op fouten in de website zelf wijzen, in de topic die daar over gaat?

Om te beginnen, bijvoorbeeld, is er al iets mis met het systeem voor login-herkenning. Zo zijn er vergelijkings-pagina's die pas alles tonen als ik ingelogd ben.... maar ik ben reeds ingelogd! Als ik dan alles wil zien moet ik op een link klikken om mij in te schrijven, maar ziet men plots wel dat ik al lid ben, en kom ik bij de aankoop van de boekjes terecht - een doorverwijzing die onbegrijpelijk is, en bovendien een loop zit. Want hoe kan ik nu eindelijk die vergelijkingstest zien, als lid?

Zo zijn er tig voorbeelden waar de website steken laat vallen en "makes no sense". Maar dus ook die kan men niet verhalen in de gepaste topic, want afgeschaft, blijkbaar.

Graag had ik hier nu toch wel geweten in welke 'community topic' ik dit moet plaatsen. Tevens mag men eens een totale revisie doen van de website: lijkt mij niet overbodig. (Zo krijg ik bijvoorbeeld soms een pop-up met een aanbod om lid te worden van TA, en als geschenk een smartphone, maar als ik daar op klik kom ik terug bij de boekjespagina terecht; wss had men door dat ik al lid was.. maar waarom dan nog uberhaupt die pop-up tonen? Ik WAS immers al ingelogd onder mijn naam/nummer. En als ik dan eens op de pop-up klik zonder ingelogd te zijn, dan kom ik idd op een inschrijvingspagina, maar is het cadeau plots een smartwatch, of een bon bij bol.com, en is er nergens sprake meer van een smartphone! Maar waarom werd dan die pop-up getoond met reclame voor die smartphone? En als dat oude reclame was, waarom werd dit niet reeds varwijderd? Dat is dan toch teken dat men dit niet al te nauw opvolgt, me dunkt. Etc., etc.)