Waarom gebruiken we cookies? We gebruiken eigen cookies en cookies van derden om de kwaliteit van de navigatie te verbeteren, inhoud te personaliseren, statistieken te genereren, advertenties aan te passen aan je voorkeuren en je interactie met je sociale netwerken te vergemakkelijken. Voor dit doel verwerken we persoonlijke gegevens, zoals je browsergegevens. Als je je bezoek aan onze website voortzet, aanvaard je onze cookies. Als je meer informatie wenst over ons cookiebeleid of alle of sommige cookies wilt annuleren, klik dan hier

“SamenEenGrootHart-campagne” : Test Aankoop zamelt 387 000 euro in voor coronadoelen

25 aug 2020

Dankzij de doorgedreven “SamenEenGrootHart-campagne” waarbij Test Aankoop geld inzamelde onder zowel leden als niet – leden van de consumentenorganisatie,  kan maar liefst 387 000 € worden uitgekeerd aan het Fonds voor Solidaire Zorg van de Koning Boudewijnstichting. Dit geld zal onder andere gebruikt worden voor de aankoop van beschermingsmateriaal voor twee zorginstellingen, één in Poperinge en één in Beauraing, maar zal door het grote succes van de actie en de vrijgevigheid van de Belg ook verdeeld worden over vele andere projecten en instellingen die werken rond de omvang en de bestrijding van de corona-pandemie.

#SamenEenGrootHart-campagne

Sinds begin maart werd verbruikersorganisatie Test Aankoop overstelpt met vragen van consumenten die problemen hadden als gevolg van de coronacrisis. Niet alleen over reizen of hypothecaire – en consumentenkredieten maar ook over afgelaste evenementen en andere problemen moest Test Aankoop zijn leden informeren en bijstaan. In deze moeilijke tijden moesten de waarden van deskundigheid, onafhankelijkheid en nabijheid echter worden aangevuld met de waarde van solidariteit, stelt Test Aankoop. De vaststelling dat het personeel van talloze zorginstellingen in ons land het moest doen zonder adequaat beschermingsmateriaal, deed de consumentenorganisatie dan ook beslissen om zelf ook bij te dragen aan de bestrijding van het coronavirus. Test Aankoop stortte daarom 25 000 euro in het Fonds voor Solidaire Zorg van de Koning Boudewijnstichting. Dat Fonds heeft als algemene doelstelling de residentiële zorginstellingen te helpen om de continuïteit van de zorg en de levenskwaliteit te garanderen tijdens de epidemie.  De schenking was voor Test Aankoop dan ook het startsein voor de grote “SamenEenGrootHart-campagne” waarmee met de kosteloze steun van mediapartners en externe agentschappen meerdere oproepen werden gedaan naar het ledenbestand van de verbruikersorganisatie en daarbuiten.  Hierdoor wist de consumentenorganisatie maar liefst € 387.000 in te zamelen voor het goede doel.

Eerst en vooral lag onze focus vooral op het werven van fondsen bedoeld voor de aankoop van hygiënemateriaal en beschermingsmiddelen maar door het ongelofelijk succes van de actie kan het geld nu worden verdeeld over nog vele andere projecten die niet specifiek gericht zijn op sanitaire bescherming maar die zich allemaal inspannen zo goed mogelijk om te gaan met het coronavirus. Wij zijn dan uitermate trots met dit resultaat”, zegt Simon November, woordvoerder van Test Aankoop.

 

Goed Besteed

Zo zullen “La Maison de Nos Enfants”, een instelling voor jeugdhulp in Beauraing en “De Lovie”, een instelling voor kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking in Poperinge dankzij de “SamenEenGrootHart-campagne” van Test Aankoop een budget krijgen voor de aankoop van beschermingsmateriaal. Daarnaast echter kunnen heel wat andere projecten en instellingen mede dankzij deze campagne beschikken over financiële middelen. De consumentenorganisatie wijst hier bijvoorbeeld op therapieën aan huis voor zwaar zorgbehoevende kinderen die door deze crisis niet meer naar de instellingen mogen gaan of het creëren van ontmoetingsplaatsen buitens – of binnenkamers in alle veiligheid of het aanbieden van digitale middelen zodat contact houden vanop afstand met familie en vrienden steeds mogelijk is voor mensen met gezondheidsproblemen.