Waarom gebruiken we cookies? We gebruiken eigen cookies en cookies van derden om de kwaliteit van de navigatie te verbeteren, inhoud te personaliseren, statistieken te genereren, advertenties aan te passen aan je voorkeuren en je interactie met je sociale netwerken te vergemakkelijken. Voor dit doel verwerken we persoonlijke gegevens, zoals je browsergegevens. Als je je bezoek aan onze website voortzet, aanvaard je onze cookies. Als je meer informatie wenst over ons cookiebeleid of alle of sommige cookies wilt annuleren, klik dan hier

De successen van Test Aankoop in 2018

29 mei 2019

Het jaar 2018 was een jaar waarin heel wat vooruitgang werd geboekt voor de consument en dat op tal van gebieden.

Zo zijn we er mee in geslaagd om de Nutri-Score in te voeren, het label dat de voedingswaarde-informatie van een levensmiddel in één oogopslag samenvat. Onze organisatie pleitte al jaren voor dit systeem.

Als belangrijkste consumentenorganisatie in België, heeft Test Aankoop ook bijna 2.500 consumenten bijgestaan die in verschillende zaken het slachtoffer werden van bedrog: het luierboxaanbod via Groupon, de cashback bij Samsung of d concerttickets die tegen hoge prijzen werden verkocht door doorverkoopsites.

Onze organisatie is ook zeer waakzaam geweest wat betreft voedseletiketten en heeft niet nagelaten de misleidende verpakkingen van Aubel, Colruyt, Canderel, Kellogg's, Colruyt, Canderel, Kellogg's, enz. aan de kaak te stellen en te doen wijzigen....

We hebben ook onze eisen voor toegankelijke gezondheidszorg en betaalbare geneesmiddelen aan het Parlement voorgelegd.  

Voor meer informatie over de geboekte vooruitgang in 2018 nodigen wij u uit om onze artikelen te lezen die in december 2018 werden gepubliceerd in onze magazines Test Aankoop en Test Gezond.