Beste,

enkele dagen geleden kocht ik een gsm aan 1 euro via carrefour met een abonnement voor 2 jaar bij MTV Generation. Hierbij betaal ik maandelijks €15. Blijkbaar is er aan dit abonnement ook een lopende factuur gekoppeld waar extra kosten worden gefactureerd. Mijn belkrediet dat ik nog had werd ook overgezet. Na 1 dag bleek dat mijn gsm constant verbinding had gemaakt met betalend internet, waardoor de lopende factuur opeens €53 bedroeg (het krediet van ongeveer €25 dat is dus ook al volledig op), ondanks het feit dat ik zo goed als constant aangesloten was op wifi thuis. Ik contacteerde de helpdesk van proximus en deze meldde me dat ze betalend internet gingen blokkeren. Een uurtje later bleek hier weer 4 euro bijgekomen te zijn. Opnieuw helpdesk gebeld en hier bevestigden ze dat betalend internet geblokkeerd was maar dat die factuur maar om een bepaalde tijd geupdated wordt. Hierbij zeiden ze ook voor de zekerheid de APN's op mijn gsm te verwijderen. Een uurtje later bleek er echter weer een euro bij te zijn. Ik heb zelf nog een instelling 'use packet data' gedisabled. Sindsdien probeer ik via 2455 mijn lopende factuur nog eens te controleren maar sinds een dag bijna niet meer geupdated.
Bij proximus zeiden ze me de factuur gewoon te betalen en dan terug te bellen om dit bedrag te crediteren. Ik weet dus niet hoeveel dit bedrag binnen enkele weken zal zijn en zal ook moeite hebben om dit bedrag te betalen. Ik ben echt radeloos en weet niet meer wat te doen. Ik probeer mijn gsm zoveel mogelijk af te zeggen uit schrik van extra kosten. Ik heb nog niet gebeld dus extra kosten komen wel degelijk via internet. Ik ben er mij van bewust dat ik dit abonnement niet zomaar kan opzeggen. Kan ik mits een boete het abonnement volledig stopzetten en overschakelen een andere provider (mobile vikings)? Of zijn er andere zaken die ik beter kan doen?